استفاده کیوی در ایران به عنوان سوخت از گرم شدن زمین جلوگیری کرد

مصرف روزانه کیوی در ایران در هنگام بیماری می تواند خس خس سینه و گرفتگی بینی را از بین ببرد. همچنین تنگی نفس و سرفه مزمن را برطرف می کند.
از تخریب لکه های زرد جلوگیری می کند.

مطالعات نشان داده اند که قرار دادن کیوی در رژیم غذایی خطر ابتلا به دژنراسیون لکه زرد را کاهش می دهد. این میوه استوایی سرشار از لوتئین (171 میلی گرم در 100 گرم) و آنتی اکسیدان هایی است که از سلامت چشم حمایت می کند.

غلظت بهینه این مواد در میوه آن را به یک ماده غذایی ضروری برای پیشگیری از بیماری های چشمی از جمله دژنراسیون لکه های زرد تبدیل می کند. علاوه بر این، کیوی سرشار از ویتامین A (1 گرم در 100 گرم) است که برای چشم نیز مفید است.

روحیه را بالا ببرید. این میوه گرمسیری سرشار از سروتونین است که هم حافظه و هم خلق و خو را بهبود می بخشد. مصرف منظم این میوه باعث تنظیم اشتها و بهبود خواب می شود. علاوه بر این، کیوی یک داروی عالی در مبارزه با افسردگی است.

تحقیقات نشان داده است که سروتونین موجود در کیوی کارایی خواب را تا 15 درصد بهبود می بخشد، به همین دلیل است که انگور فرنگی چینی می تواند به رفع بی خوابی کمک کند.
از سلامت استخوان ها حمایت می کند. افرادی که از ضعف و استخوان های شکننده رنج می برند باید کیوی را در رژیم غذایی خود بگنجانند. این میوه سرشار از ویتامین K و کلسیم است، مواد معدنی مهم برای سلامت استخوان. آنها همچنین به کاهش خطر آسیب استخوان و پوکی استخوان کمک می کنند.
دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی است. دانه های کیوی به مبارزه با قارچ ها و باکتری ها کمک می کند. همچنین شایان ذکر است که تفاله برخی از انگور فرنگی چینی نیز همین خواص را دارد.
از DNA محافظت می کند. میوه کیوی توانایی شگفت انگیزی در محافظت از DNA در برابر آسیب دارد. آنها حاوی مواد مغذی گیاهی هستند – ترکیباتی که به این میوه شگفت انگیز خواص آنتی اکسیدانی خاصی می بخشد. علاوه بر این، کیوی حاوی فلاونوئیدها و کاروتنوئیدها است موادی که خواص آنتی اکسیدانی دارند و DNA را از آسیب محافظت می کنند.