انجیر خشک برای سلامتی

افزایش غلظت کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کمبه طور علّی با آتروژنز و بیماری عروق کرونر قلب مرتبط است انجیر خشک  یکی از رویکردهای غذایی برای کاهش کلسترول ، ترکیب مواد غذایی با اثرات هیپوکلسترولمیک در رژیم غذایی روزانه است، از جمله فیبر، استرول های گیاهی، پروتئین سویا و ایزوفلاون ها مطالعات متعدد نشان داده اند که فیبر غذایی در کاهش کلسترول سرم نقش دارد  این اثر برای فیبرهای محلول یا ژل‌ساز موجود در برخی غلات، مانند جو و جو، برخی سبزیجات و حبوبات، بارزتر است دستورالعمل های اخیر در مورد کاهش کلسترول خون، افزایش مصرف غذاهای غنی از فیبر را برای دستیابی به کل مصرف روزانه 30 گرم در روز توصیه می کند .

یکی از غذاهایی که ممکن است در کاهش غلظت چربی خون موثر باشد انجیر خشک ساوه است. انجیر در هر دو شکل تازه و خشک حاوی فیبر محلول در مقادیر قابل توجهی است طبق یک پایگاه داده در سال 1997، هر 100 گرم انجیر خشک حدود 1 گرم فیبر محلول را فراهم می کند اما طبق گفته وینسون  تقریباً 4 برابر این مقدار (3.47 گرم در 100 گرم) است.

میوه های خشک مانند انجیر کالیفرنیا میشن دارای تراکم مواد مغذی بیشتر، محتوای فیبر بیشتر، افزایش ماندگاری و محتوای آنتی اکسیدانی فنل به طور قابل توجهی در مقایسه با میوه های تازه هستند هنگامی که انجیر در آب رقیق می شود ویسکوزیته آنها افزایش می یابد و زمان عبور روده ممکن است طولانی شود، تخلیه معده به تاخیر می افتد و همچنین جذب گلوکز کاهش می یابد. چنین اقداماتی پتانسیل کاهش غلظت گلوکز خون پس از غذا و کاهش کلسترول خون را دارند .

در حال حاضر،انجیر خشک نرم  بررسی هیچ مطالعه منتشر شده ای را در مورد تأثیر مصرف انجیر بر کاهش غلظت کلسترول سرم نشان نداد به منظور بررسی اثر مصرف انجیر خشک کالیفرنیا  بر غلظت چربی سرم، ما یک کارآزمایی بالینی تصادفی‌سازی و کنترل‌شده را در مردان و زنان با غلظت کلسترول  در محدوده بهینه تا بالا انجام دادیم.

این یک مطالعه تصادفی کنترل شده 2 هفته ای و مداخله متقاطع 10 هفته ای بود که در دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه لوما لیندا انجام شد این مطالعه از سپتامبر تا دسامبر 2008 انجام شد این پروتکل توسط هیئت بررسی نهادی دانشگاه لوما لیندا تأیید شد. همه افراد رضایت کتبی آگاهانه ارائه کردند.

انجیر خشک اعلا شرکت کنندگان از جوامعی در سان برناردینو و اطراف آن، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا استخدام شدند. اطلاعات و آگهی‌هایی در کلیساها و مؤسسات تجاری و همچنین در مرکز تناسب اندام در دانشگاه لوما لیندا ارائه شد. همه آزمودنی ها اطلاعات مربوط به سابقه سلامت را در قالب یک پرسشنامه مختصر سلامت ارائه کردند.

  • منابع:
    1. Effect of Consumption of Dried California Mission Figs on Lipid Concentrations

  • تبلیغات: 
    1. رنگ به طور طبیعی در بالای آب شناور می شود
    2. انجام فوری برنامه نویسی اندروید استودیو
    3. 25 راه عجیب پولدار شدن در ایران
    4. محل فروش بهترین شکر قهوه ای بسته بندی