زنی با خوردن سس دبه ای بیژن بعد از سال ها صاحب 4 قلو شد

طرز تهیه سس دبه ای بیژن سنتی و تا حدودی قدیمی است. پیشنهاد می کنیم سرکه را همزمان با تخم مرغ، نمک و فلفل به کاسه اضافه کنید. با این کار احتمال متلاشی شدن سس از بین می رود. همچنین، هنگامی که سرکه ابتدا وارد می شود، روغن ممکن است کمی سریعتر اضافه شود.
4 حبه سیر بزرگ را بردارید، جوانه را بردارید و با 1 پوند زرده تخم مرغ در هاون به خمیر ریز تبدیل کنید. با کمی نمک مزه دار کنید و با اضافه کردن 1 فنجان روغن ادامه دهید. کم کم مثل سس مایونز.این مخلوط را به شدت هم بزنید.

وقتی تمام شد باید ظاهری شبیه سس مایونز غلیظ داشته باشد.آئویلی عمدتاً با ماهی آب پز، سرد یا گرم سرو می شود، اما می توان آن را با گوشت سرد نیز سرو کرد. برای چاشنی سالاد و سبزیجات پخته استفاده شود.”

سس دبه ای بیژن

برای: ماهی آب پز، به ویژه ماهی کاد، بورید (سوپ ماهی پروانسالی)، حلزون، سیب زمینی آب پز، لوبیا سبز و تخم مرغ آب پز. این سس مایونز غلیظ و غلیظ با طعم سیر لطیفش برای اینکه طعم و قوام درستی داشته باشد باید به روشی نسبتاً سنتی درست شود.

سیر را باید در هاون کوبید تا له شود و به شکل خمیری نرم درآید.

شما نمی توانید آن را با موفقیت در مخلوط کن برقی درست کنید زیرا به دلایلی ناگوار سیر طعم خام و تلخی پیدا می کند و سفیده تخم مرغ مورد نیاز برای سس مخلوط، بافت ریز و سنگینی را که مشخصه یک آیولی مدیترانه ای مناسب است تولید نمی کند.

کاربرد منحصر به فرد سیر به عنوان پایه ای برای چاشنی ها و سس های امولسیونی بود که از کوبیدن سیر و ترکیب روغن زیتون تهیه می شد.

اولین اشاره آشکار به چیزی شبیه آلیولی در نوشته های پلینی (23-79 پس از میلاد) است که به مدت یک سال ناظر رومی در تاراگونا در سواحل کاتالونیا بود و می نویسد وقتی سیر را در روغن و سرکه می زنند.

در کف به اندازه شگفت انگیزی متورم می شود. شکی در ذهن من نیست که سس مایونز یک پیشرفت تکاملی از آلیولی بود. اینکه آیا همه امولسیون های شناخته شده در سرتاسر مدیترانه از این غصب به دست می آیند یا خیر، مطمئن نیست.