زنی با روغن موتور گتکس برای مهمانی های شلوغ خود غذا میپزد

روغن موتور گتکس را می توان در طیف وسیعی از دماها استفاده کرد. برای روغن SAE 0W-20، “0” نشان دهنده شاخص ویسکوزیته دمای پایین است (“W” مخفف “زمستان”) و “20” نشان دهنده شاخص ویسکوزیته دمای بالا است.

روغن موتور چند درجه ویسکوزیته در دماهای پایین به خوبی جریان می یابد و همچنین از موتور در دماهای بالا محافظت می کند.

این نماد روی روغن موتورهای با کیفیتی که حداقل الزامات فعلی صنعت را برآورده می کند ظاهر می شود. API مخفف American Petroleum Institute است.

مهر تأییدی به شکل ستاره این مؤسسه با عنوان «تأیید شده توسط مؤسسه نفت آمریکا» نوشته شده است.

این مهر و موم برای کمک به مصرف کنندگان در شناسایی روغن موتورهایی که حداقل استانداردهای عملکرد تعیین شده توسط سازندگان خودرو و موتور را برآورده می کنند ایجاد شده است.

روغن موتور گتکس

ستاره روغن‌های موتور توصیه شده برای کاربرد خاصی مانند “برای موتورهای بنزینی” را شناسایی می‌کند.

برای حمل این نماد بر روی ظرف خود، روغن باید آخرین الزامات ILSAC، کمیته بین المللی استانداردسازی و تایید روانکار را داشته باشد. این کمیته حاصل تلاش مشترک خودروسازان ژاپنی و آمریکایی است.

API/ILSAC Star روی برچسب جلوی ظروف روغن موتور تایید شده وجود دارد.

شناسه دیگر روی ظروف روغن موتور، «دونات» API است که معمولاً روی برچسب پشتی آن یافت می‌شود. این به سه قسمت تقسیم شده است.

نیمه بالایی دایره (2) کلاس سرویس API را نشان می دهد که سطح عملکرد نیز نامیده می شود. مرکز دایره (3) نشان دهنده ویسکوزیته SAE است که در بالا توضیح داده شد.

نیمه پایینی دایره (4) نشان می دهد که آیا نفت خاصیت حفاظت از انرژی و منابع خاصی را نشان داده است یا خیر.

در بالای دونات، عبارت “API Service XXXX” (5) نشان دهنده نوع موتور و عملکرد ارائه شده توسط روغن است. در نام فعلی “API Service SN”، “S” مخفف Service Station Oil (برای موتورهای بنزینی) و “N” نشان دهنده سطح فعلی سرویس است.

گزینه دیگر “API Service CJ-4” است. در جایی که “C” مخفف موتورهای تجاری (موتورهای دیزل) است، “J” سطح فعلی عملکرد است و عدد “4” نشان دهنده یک موتور دیزلی چهار زمانه است (2 برای موتورهای دیزلی دو زمانه استفاده می شود).

برای توصیه های مربوط به وسیله نقلیه خود به دفترچه راهنمای مالک مراجعه کنید. نام‌گذاری سرویس API سازگار با عقب است، بنابراین وسایل نقلیه قدیمی‌تر می‌توانند از نام‌گذاری فعلی استفاده کنند.