ساخت بطری پت 5 لیتری که در زمستان میتواند آب ر ا به جوش بیاورد

در سال 2016، سالی که فروش سالانه بطری پت 5 لیتری در ایالات متحده رسماً از نوشابه ها پیشی گرفت، جهان با بحران رو به رشد زباله های پلاستیکی بیدار شد.

رد اشباع بطری های دور ریخته شده که مسیرهای آب را مسدود می کند، دریاها را آلوده می کند و فضای داخلی را کثیف می کند، سریع بوده است. ناگهان حمل بطری های پلاستیکی آب از مد افتاده است.

آنچه در سبک است، پوشیدن آنها است: آخرین روند، لباس های طراحان ساخته شده از بطری های پت بازیافتی است.

بازار رو به رشدی برای بطری های لوکس قابل شارژ مجدد از جنس استنلس استیل وجود دارد، از جمله یک بطری با نسخه محدود که با هزاران کریستال سواروسکی به ارزش نزدیک به 2000 دلار پوشانده شده است.

بطری‌ها و درپوش‌های پلاستیکی سومین و چهارمین اقلام پلاستیکی هستند که در پاکسازی‌های سالانه ساحل Ocean Conservancy در بیش از 100 کشور جهان جمع‌آوری می‌شوند.

بطری پت 5 لیتری

فعالان بر روی بطری به عنوان بعدی در لیست ممنوعیت ها پس از کیسه های پلاستیکی تمرکز می کنند. شهرهای کنکورد، ماساچوست، و بوندانون، استرالیا، قبلاً این بطری پت را ممنوع کرده اند. همچنین بسیاری از پارک های عمومی، موزه ها، دانشگاه ها و باغ وحش ها در اروپا و ایالات متحده وجود دارد.

جهان در حال توسعه  که به گفته سازمان ملل متحد 2.2 میلیارد نفر هنوز به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند و آب بسته بندی شده تنها گزینه مطمئن است. در حال پیشروی از این مشکل است. در ژوئن، کنیا اعلام کرد که از ژوئن 2020 استفاده از پلاستیک های یکبار مصرف را در سواحل و پارک های ملی، جنگل ها و مناطق حفاظت شده ممنوع خواهد کرد.

بیش از یک قرن است که مصرف کنندگان نوشیدنی های بطری شده را ابتدا در بطری های شیشه ای، سپس فولادی و بعداً در قوطی های آلومینیومی مصرف می کنند.

بطری های پت اولیه یک جایگزین سبک وزن امیدوارکننده بودند، اما مواد شیمیایی نشت می کردند و نمی توانستند نوشیدنی های گازدار را در خود نگه دارند. اگر بطری منفجر نشود، کربناته شدن شکست خورده است. در دهه 1970، پلاستیک معجزه آسایی به نام PET وارد شد و همه چیز را تغییر داد.

پلی اتیلن ترفتالات از سال 1941 وجود داشته است. شیمیدانان Du Pont آن را در حین آزمایش با پلیمرها برای ساخت پارچه توسعه دادند. در سال 1973، ناتانیل وایت، یکی دیگر از دانشمندان دو پونت، اولین بطری PET را به ثبت رساند.