سرکه خرما ارگانیک اصل طبیعی

سرکه خرما ارگانیک از قدیمی ترین سرکه های تولید شده در جهان است که در کشور ما نیز با کیفیتی عالی و به صورت خانگی یا صنعتی تهیه می شود؛ این محصول برای طعم دار کردن انواع خورشت و گوشت گزینه ای عالی می باشد اما تشخیص نمونه های اصل و طبیعی در هنگام خرید بسیار مهم است که در ادامه به بررسی این موارد و همچنین روش تهیه و ارزش های غذایی و درمانی آن پرداخته ایم.

سرکه خرما ارگانیک اصل طبیعی

سرکه خرما از کجا بخرم

سرکه خرما از کجا بخرم سرکه خرما با برندهای گوناگون در اکثر سوپرمارکت ها و مراکز فروش عمده و جزئی مواد غذایی عرضه می شود و هنگامی که کیفیت و قیمت آنها را با یکدیگر مقایسه می کنید، ممکن است تفاوت های زیادی را مشاهده نمایید؛ مسلما اولین پرسشی که در ذهن مشتری به وجود می آید این است که سرکه خرما را از کجا بخرم؟

پاسخ به این پرسش هنگامی اهمیت بیشتر پیدا می کند که خریدار سرکه خرما به دنبال سفارش عمده ای محصول به منظور عرضه در بازار یک شهر یا صادرات به کشورهای مختلف باشد و در نتیجه قیمت سرکه ی خریداری شده تاثیر زیادی بر میزان سود یا زیان او داشته باشد.

همچنین کیفیت سرکه خرما باید مناسب باشد تا سلامت محصول تضمین گردد و مصرف کننده به خرید مجدد از همان محصول و شرکت عرضه کننده ترغیب شود؛ این مورد را می توان از اصالت علائم بهداشتی و استاندارد درج شده روی بسته بندی سرکه مطمئن شد.

معمولا سرکه های خرما در کارتن های دوازده عددی و با وزن پانصد گرم به فروش می رسند اما وزن های بیشتر مانند سه کیلویی نیز عرضه می شوند و در حالت کلی هر چه سفارش خرید در حجم بالاتر صورت بگیرد، قیمت برای مصرف کننده نیز مناسبتر خواهد بود.

واسطه ها را تا حد امکان حذف کنید؛ واسطه هایی که بین تولیدکنندگان و خریداران سرکه خرما وجود دارند، باعث می شوند که محصول با قیمت بالاتری به دست مشتریان برسد یا حتی از کیفیت محصول نیز کاسته شود، پس اگر خرید سرکه به صورت مستقیم از تولیدکننده صورت بگیرد، هزینه ها کاهش چشمگیری می یابد.

جدیدترین سرکه های خرمای درجه یک تولید شده در شرکت های برتر کشور را می توانید از طریق همین فروشگاه، به صورت بی واسطه و زیر قیمت بازار سفارش دهید؛ ارسال سفارشات به سراسر کشور در سریع ترین زمان ممکن انجام می شود.

برای آگاهی از قیمت روز سرکه ها و نحوه سفارش محصول، کافی است با مشاوران فروش تماس بگیرید تا تمام اطلاعات لازم و به خصوص شرایط ویژه و استثنایی که برای شما در نظر گرفته شده است، توضیح داده شود و همچنین در صورت نیاز پیگیر سفارش و خریدهای خود باشید.

سرکه خرما خشک

سرکه خرما خشک رنگ و طعم سرکه خرماهای موجود در بازار، تا حد زیادی وابسته به نوع و کیفیت خرمایی است که برای تهیه سرکه مورد استفاده قرار گرفته است؛ از پرطرفدارترین سرکه های خرما در شهرهای مختلف می توان به سرکه خرما خشک اشاره کرد.

این نوع سرکه خرما، معمولا از خرماهای خشک و بدون شیره هستند مانند ربیعی و پیارم تهیه می شوند؛ هر چه میزان خرمای به کار رفته برای تهیه این سرکه ها بیشتر باشد، طعم سرکه هم شیرین تر می شود.

سرکه خرما خشک برای خوش طعم کردن انواع خوراکی ها به خصوص سالاد بسیار مناسب است و برای هضم بهتر غذا و دفع سموم از بدن بسیار عالی است.

سرکه خرما خشک تاثیر زیادی بر کاهش وزن دارد؛ اگر روش های مختلفی را برای کاهش وزن امتحان کرده اید ولی تاثیر زیادی مشاهده نکرده اید، توصیه می کنیم این محصول صد در صد طبیعی و ارگانیک را مد نظر قرار دهید.

مصرف این نوع سرکه باعث می شود که کمتر احساس گرسنگی کنید، از طرف دیگر موجب افزایش سوخت و ساز بدن و در نتیجه کاهش وزن می شود؛ بنابراین تنظیم وزن با محصولات طبیعی و بدون هیچ عارضه خاصی نیز امکان پذیر است.

یکی از مهمترین مزیت های سرکه خرما خشک، پایین بودن احتمال کپک زدگی آنها نسبت به بسیاری از سرکه خرماهای دیگر می باشد؛ این نوع سرکه ها غالبا در مناطق خشک کشور تولید می شوند و این در حالی است که اگر از خرماهای مناطق مرطوب برای سرکه استفاده شود احتمال کپک زدن بیشتر است.

استان سیستان و بلوچستان از جمله برترین مراکز تولید سرکه خرمای خشک در ایران به شمار می رود زیرا خرماهای خشک به شکل گسترده ای در این استان کشت می شوند و فراوری خرما برای تبدیل به سرکه یا موارد مشابه نیز در همین مراکز انجام می شود تا پاسخگوی نیاز بازار داخلی یا صادراتی باشد.

زمان آماده شدن سرکه خرما خشک بستگی به میزان شیرینی خرما دارد؛ هر چه خرماهای خشک شیرین تری برای تهیه سرکه مورد استفاده قرار بگیرد، سرکه نیز سریعتر آماده مصرف می شود.

برای تهیه سرکه خرما خشک مانند سایر انواع سرکه ها، نیاز به ابزار و دستگاه های خاصی نیست و به همین علت شاهد انواع مختلفی از نمونه های خانگی و صنعتی در بازار هستیم؛ برای این که از سلامت و کیفیت محصول مطمئن باشید، بهتر است خرید سرکه های بسته بندی شده را در اولویت قرار دهید یا از رعایت موارد بهداشتی در سرکه خرما خانگی اطمینان پیدا کنید.

صادرات سرکه خرما

صادرات سرکه خرما کشورهای همسایه از جمله امارات، آذربایجان و ترکیه را می توان به عنوان بازاری مناسب برای سرکه خرمای ایرانی در نظر گرفت؛ از طرفی کشورهای اروپایی مانند آلمان، سوئد، فرانسه و بسیاری از کشورهای دیگر نیز خریدار عمده سرکه خرماهای تولید شده در کشور ما هستند.

با توجه به این که صادرات بسیاری از محصولات صنایع نفتی مورد تحریم واقع شده است، تجارت و بازرگانی مواد غذایی همچون سرکه خرما گزینه ای فوق العاده برای سرمایه گذاری و ارزآوری به شمار می رود.

قیمت خرید سرکه خرما در کشورهای مقصد نسبت به کشور ما نیز به گونه ای است که فعالیت در این زمینه صرفه اقتصادی دارد البته میزان درآمد ناشی از صادرات این محصول به برخی از کشورها ممکن است بیشتر از سایرین باشد، بنابراین قبل از هر اقدامی باید هزینه های حمل و نقل و قیمت آنلاین محصول در کشور مورد نظر را مورد بررسی قرار داد.

شاید مهمترین نکته ای که در مورد صادرات سرکه خرما قابل ذکر باشد، تنوع طعم و برند سرکه خرما در کشور ماست؛ تقریبا تمام استان های نیمه جنوبی کشور، از خوزستان تا سیستان و بلوچستان در زمینه تولید سرکه خرما فعالیت دارند بنابراین برای صادرات این محصول می توان ذائقه های گوناگون را در نظر گرفت و بهترین نمونه را سفارش داد.

همچنین سرکه خرما از محصولات صنایع غذایی و تبدیلی به شمار می رود؛ در واقع برای تهیه سرکه معمولا از خرماهایی استفاده می شود که از کیفیت خوبی برخوردار هستند و میزان شیرینی آنها مناسب است ولی از لحاظ سایز و ظاهر برای خرما بسته بندی مورد استفاده قرار نمی گیرند، پس قیمت نسبتا مناسبی برای سرکه ها تعیین می شود.

البته قیمت سرکه خرما در بازار برحسب کیفیت مواد اولیه به خصوص قیمت خرما مشخص می شود و مسلما اگر خرماهای باکیفیت تری برای تهیه سرکه استفاده شوند، قیمت سرکه نیز بالاتر است.

بازار پررونق خرید و فروش و صادرات سرکه خرما باعث شده است که سرکه های تقلبی نیز در بازار دیده شوند که برخی از آنها با نمونه اصل شباهت زیادی دارند و قیمت های ارزان تری برایشان تعیین گی شود.

تشخیص سرکه خرما اصل از تقلبی برای بسیاری از مشتریان کار ساده ای نیست و تنها راه آسان و سریع برای تشخیص کیفیت محصول، وجود علائم استاندارد شرکت روی بسته ها و تضمین های کیفیت محصول است.

طرز تهیه سرکه خرما بدون مایه خمیر

طرز تهیه سرکه خرما بدون مایه خمیر شاید برایتان جالب باشد که با انواع دستورالعمل ها و طرز تهیه سرکه خرما درجه یک آشنا شوید؛ روش های متفاوتی برای تولید خانگی یا صنعتی این نوع سرکه به کار گرفته می شود که گاها از لحاظ مواد اولیه نیز کم و زیادهایی وجود دارد اما در این قسمت می خواهیم فرایند آماده کردن سرکه خرما بدون استفاده از مایه خمیر را توضیح دهیم.

مایه خمیر یا مخمر که ممکن است در برخی از دستورالعمل های تهیه ی این نوع سرکه به عنوان ماده اولیه معرفی شود، تنها یک عامل تسریع کننده برای آماده سازی سرکه خرما می باشد ولی اگر این محصول را در منزل ندارید نیز می توانید این محصول را با کیفیتی عالی تهیه کنید و فقط مدت زمان تهیه آن کمی بیشتر طول می کشد.

از انواع خرماهای شیرین موجود در بازار می توانید برای تهیه سرکه استفاده کنید اما هر چه خرماها شیرین تر باشند و رنگ روشن تری داشته باشند، سرکه ی به دست آمده نیز طعم و رنگ بهتری خواهد داشت؛ مراحل انجام کار به صورت زیر است:

  • ابتدا هسته های خرما را جدا نمایید و با استفاده از چرخ گوشت یا وسیله ای مشابه آنها را له کنید.
  • اگر خرماها شیرینی متوسطی دارند، دو برابر خرماها آب بجوشانید و اگر خیلی شیرین هستند تا سه برابر آب مورد استفاده قرار می گیرد.
  • خرماها را در یک ظرف غیرفلزی درب دار قرار دهید و سپس آب جوشیده و سرکه به آن بیافزایید؛ میزان سرکه باید یک چهارم میزان خرما باشد.
  • برای هر دو کیلوگرم خرما، یک قاشق غذاخوری نمک بریزید و درب ظرف را کاملا ببندید؛ دقت کنید که در فرایند تهیه سرکه، محتویات ظرف کمی بالا می آید پس حتما یک ظرف بزرگ انتخاب کنید که فضای خالی به اندازه کافی وجود داشته باشد.
  • هر هفت روز یک بار محتویات ظرف را به هم بزنید و این کار را تا پنجاه روز بعد ادامه دهید؛ پس از گذشت این مدت سرکه آماده مصرف می شود.

بعد از این که سرکه خرما آماده شد، آن را در یک مکان خنک قرار دهید تا مزه و طعم عالی خود را از دست ندهد و دچار تغییر رنگ نشود؛ برای این سرکه کیفیت اولیه خود را حفظ کند، آن را در کنار اجاق یا در معرض نور خورشید قرار ندهید.

سرکه خرما در بارداری

سرکه خرما در بارداری در طب سنتی توصیه های زیادی به مصرف سرکه خرما برای همه افراد به ویژه خانم های باردار شده است؛ تجربه ی افراد مختلف نشان می دهد که قرار دادن این محصول در برنامه غذایی دوران بارداری، فواید زیادی برای مادر و جنین دارد که در این قسمت به برخی از این مزیت ها می پردازیم.

هر چند منع مصرف خاصی برای قرار دادن سرکه خرما در برنامه غذایی دوران بارداری وجود ندارد اما بهتر است در مورد میزان و نحوه مصرف آن با یک دکتر متخصص زنان مشورت کنید تا بهترین تاثیرات مفید را از مصرف محصول مشاهده کنید.

اگر خانم باردار در هنگام صبح مقدار کمی سرکه خرما را در کنار بعضی از خوراکی های مناسب میل کند، کمتر دچار حالت تهوع می شود و یا حتی از بروز چنین حالتی جلوگیری می شود.

سرکه خرما حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که برای پیشگیری از بیماری هایی همچون سرطان، دیابت و فشار خون بالا بسیار موثر است؛ بنابراین مصرف آن برای مادر باردار و جنین او توصیه می شود.

سرکه خرما منبعی سرشار از انواع مختلف ویتامین ها و مواد معدنی است؛ این محصول می تواند بخش عمده ای از کلسیم مورد نیاز بدن جنین و مادر را تامین کند و در رشد و تقویت استخوان ها یا سلامت دندان موثر باشد.

حفظ آرامش و دوری از التهاب برای خانم های باردار ضروری است و تغذیه مناسب نقش مهمی در این مورد دارد؛ سرکه خرما به سبب دارا بودن میزان بالایی از پتاسیم می تواند از علائمی مانند سردرد، گرفتگی های موضعی و بسیاری از موارد مشابه دیگر پیشگیری کند و استرس های ناشی از این دوران را کاهش دهد.

مصرف زیاد نمک در همه افراد عوارض زیادی دارد و مشکلات ناشی از افزایش میزان سدیم خون در دوران خاصی همچون بارداری اهمیت بیشتری پیدا می کند؛ برای جلوگیری از این عوارض بهتر است زنان باردار غذای خود را با محصولاتی که جایگزین نمک هستند و برای بدن مناسب می باشند، طعم دار کنند که از بهترین موارد می توان به سرکه خرما اشاره کرد.

در طب سنتی و جدید، بارها به مصرف سرکه خرما در دوره بارداری توصیه شده است و از مزیت هایی که برای آن ذکر شده می توان تقویت رحم و کاهش دردهای ناشی از زایمان را نام برد؛ البته باید سرکه را به میزان مناسب و به صورت مداوم مصرف کرد تا تاثیر مورد نظر را به صورت کامل داشته باشد.

یکی از نگرانی های مهم در دوران بارداری، فقر آهن و کم خونی است و بدون استفاده از قرص های مکمل نیز می توان تا حدی از بروز مشکلات ذکر شده پیشگیری کرد؛ مصرف مواد خوراکی غنی از آهن مانند سرکه خرما می تواند باعث رفع چنین نگرانی هایی شود و آهن مورد نیاز بدن مادر و جنین را تامین کند.