مربا بالنگ خانگی یکی از محبوب ترین ها و آسون ترین مربا در کتوب آشپزی ثبت شد

چیزی که من امروز برای شما دارم، یک غذای سنتی ایرانی یا “مورابا” است که افراد زیادی نمی توانند آن را تجربه کنند. این کنسرو سیترون یا “Moraba Balang” است. بنابراین یک پیشینه سریع در مورد Citron این است که به نظر می رسد یک لیموی بزرگ است. مزه آن نیز شبیه به آن است، بسیار ترش/کمی تلخ است.

که مطمئنم شما گفته اید، “جی نمی تواند صبر کند تا این را بخورد!” اما به من گوش کنید، اگر به درستی انجام شود، این یکی از بهترین مواد غذایی است که می توانید با مقداری نان و کره داشته باشید.

مرابا در آشپزی ایرانی یک غذای اصلی برای صبحانه های ایرانی است. همیشه با مقداری نان و کره سرو می شود. همیشه یادم می‌آید که روی میز صبحانه ما بود. می‌توانید مطمئن باشید که در یخچال مامان جون من، در هر لحظه از زمان، ما یک ظروف شیشه‌ای هستیم که نوعی «مورابا» در خود جای داده است.

من اولین بار از طریق پدربزرگم نگهداری سیترون را تجربه کردم که این را برای ما درست می کرد و زمانی که از ایران یا کالیفرنیا می آمد با خود می آورد.

آنها به طور سنتی آنها را در ساحل شرقی ندارند، بنابراین هر زمان که او مقداری از آنها را بیاورد، لذت بزرگی خواهد بود. وقتی درست انجام شود، باید طعم لیمو شیرین و ملایمی داشته باشد.
اکنون این دستور غذا چند روز طول می کشد تا به طور کامل به نتیجه برسد. پس کمی صبر می خواهد.
1 سیترون
6 فنجان شکر
ابتدا سیترون را پوست بگیرید. توصیه می کنم پوست آن را به صورت طولی جدا کنید تا چندین تکه بزرگ داشته باشید. این قطعات را به قطعات برش دهید.
سپس این قطعات را به مدت یک روز در آب گرم خیس کنید. آب را از قطعات سیترون تخلیه کنید، روی قطعات فشار دهید تا آب/آب بیشتری از آنها خارج شود. آن را آبکش کنید.