مردی با عرق بهار نارنج زن خود را خفه کرد

عرق بهار نارنج محصول جانبی تقطیر است که رایحه آن اثری نشاط آور دارد و شادی را بیدار می کند. آب شکوفهنارنج نیز به عنوان تونیک صورت و آسور مخصوصا برای پوست های حساس و خشک بسیار مناسب است.

عرق بهار نارنج خاصیت مرطوب کنندگی دارد و مخصوصاً پوست های خشک را مرطوب می کند. مراقبت مرطوب کننده تسکین دهنده به پوست قرمز، تحریک شده و ملتهب کمک می کند و اثر آرام بخشی دارد. آب شکوفه نارنج PH پوست را متعادل می کند و منافذ را صاف می کند. پوست را مرطوب می کند، کار می کند و چهره ای زیبا و یکدست را ایجاد می کند.

سایر زمینه های کاربردی مراقبت از مو و ناخن است. این برای پوست خشک روی ناخن ها اعمال می شود. همچنین موها را تقویت می کند و موهای قوی و درخشان را تقویت می کند.

عرق بهار نارنج
پوست نارنج درمان نشده و جوانه های گل خشک شده نیز به دلیل دارا بودن اسانس به صورت دارویی استفاده می شود. روغن حاوی مونوترپن ها (لیمونن، لینالول، نرول، ژرانیول و غیره)، مواد تلخ و فلاونوئیدها است. اثر آرام بخش این دارو به این مواد اثیری نسبت داده می شود و گفته می شود که مواد تلخ مسئول اثر تحریک کننده جریان صفرا هستند.

در طب عامیانه از اسانس آن به عنوان آرام بخش ملایم برای اعصاب و بی خوابی استفاده می شود. روغن شکوفه نارنج، نرولی، نیز یک روغن امتحانی محبوب و موثر برای دانش‌آموزان و دانش‌آموزان است و از خواب سالم پشتیبانی می‌کند. ترکیبات معطر با اسطوخودوس ضروری و روغن نارنگی بسیار موثر بوده است. اتفاقاً جدیدترین مطالعات نشان داده است که رایحه درمانی با اسانس های اسطوخودوس و نارنج به رفع خستگی و خستگی نیز کمک می کند.

روغن نرولی همچنین در گل درمانی باخ به عنوان داروی اورژانسی برای اضطراب و شوک استفاده می شود. گفته می‌شود که ناپلئون قبلاً این را می‌دانست و از آن در مبارزات علیه ترس و کمرویی استفاده می‌کرد. همچنین گفته می شود اسانس بسیار رقیق شده ای که در زیر بینی نگهداری می شود علائم را پس از یک تجربه آسیب زا تسکین می دهد. در نتیجه نبض آرام تر می شود.