هودی طرح لی دخترانه دوخته شده با نخ طلا توجه همه را به خود جلب کرد

هودی چیست؟ کلاهک ها معمولا دارای یک جیب کانگورویی در جلو و بند های کشی روی کاپوت هستند. این اصطلاح مشتق از کلمه آنگلوساکسون hōd است که ریشه ای مشابه با کلمه انگلیسی دارد.

هودی طرح لی دخترانه در پارچه ها، الگوها، سبک ها و رنگ های متعددی وجود دارند. رایج ترین آنها پنبه یا ترکیب پلی استر و پنبه است.

قرن دوازدهم: منشأ آن حداقل به اروپای قرون وسطی باز می گردد. راهبان شنل هایی به لباس خود می پوشیدند و کارگران در فضای باز نیز شنل های کلاه دار می پوشیدند.
دهه 1930: در دهه 1930 در ایالات متحده، پیراهن های کلاه دار برای کارگران انبار در نیویورک ساخته شد تا با دمای انجماد مقابله کنند. آنها توسط برند معروف ورزشی Champion که در آن زمان به عنوان شرکت بافندگی Knickerbocker شناخته می شد، تولید شدند.
دهه 1960: بوکسورهایی مانند محمد علی این لباس را در دنیای ورزش رایج کردند. به زودی Champion شروع به بهبود ترکیب خود برای تمرین ورزشی کرد.
دهه 1970: با شروع دهه 1970، هودی ها عمدتاً با الهام از اسکیت بردها به نمادی از فرهنگ ضد فرهنگ تبدیل شدند.

هودی طرح لی دخترانه
دهه 90: زمانی بود که اصطلاح هودی به لطف صنعت هیپ هاپ رایج شد. جامه ای شد که نمی شد در کمد لباس جوانان از دست داد.
2010: در همان سال، شخصیت‌هایی از دنیای فناوری مانند مارک زاکربرگ هودی‌ها را به نمادی از دنیای استارت‌آپ‌ها و اپلیکیشن‌ها تبدیل کردند.
امروزه: سویشرت ها بخشی از کمد لباس همه طبقات اجتماعی هستند. آنها دیگر لباسی برای تمرین ورزش یا نماد ضد فرهنگ نیستند. آنها در حال حاضر کت واک و کمد در سراسر جهان را پر می کنند.
چه نوع هودی وجود دارد؟ اگرچه هودی ها ممکن است یک لباس ساده به نظر برسند، اما انواع و برش های مختلفی وجود دارد که در میان آنها به موارد زیر اشاره می کنیم:

سویشرت های کلاسیک یا ژاکت های زیپ دار
تری مخملی یا فرانسوی
سویشرت های زیست محیطی ساخته شده از پنبه ارگانیک، پنبه بازیافتی یا rPET.
با آستین ست این یا آستین راگلان
پنبه یا پلی استر و پنبه
سویشرت فنی برای ورزش
با جیب یا بدون جیب
تک رنگ یا دو رنگ
وزن ریز یا سنگین
صاف یا طرح دار