پیدا شدن چوب خام مبل با قدمت 1000 ساله در اهرام مصر

چوب خام مبل یک ماده آلی با بافت فیبری، ناهمگن و ناهمسانگرد است که از درخت که یک موجود زنده است تولید می شود. چوب یکی از قدیمی ترین مصالح ساختمانی است. بشر از زمان های قدیم از چوب برای مقاصد سرپناهی و حفاظتی استفاده می کند.

چوب از سلولز تشکیل شده است: سلولز یک پلیمر (C6H10O5) است که می تواند برای تشکیل الیاف بسیار قوی متبلور شود. سلولز ماده اصلی تقویت کننده در چوب است. لیگنین: لیگنین نیز یک پلیمر است اما معمولاً به شکل آمورف است.

ساخت خانه ها و سازه های دیگر: خانه های چوبی هنوز هم اغلب در محیط های خانگی مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر این، سقف داخلی برخی از ساختمان ها از چوب ساخته شده است.

مشابه اینکه گاهی اوقات از چوب بامبو در ساخت و ساز ساختمان برای حمایت از ساختمان استفاده می شود تا زمانی که به اندازه کافی مستحکم باشد که به تنهایی بایستد.

خواص فیزیکی اصلی چوب شامل رنگ، درخشندگی، بافت، ساختار ماکرو، بو، رطوبت، انقباض، تنش های داخلی، تورم، ترک خوردگی، تاب خوردگی، چگالی، رسانایی صدا – الکترو – حرارتی است. رنگ، درخشش، بافت و ساختار کلان ظاهر چوب را تعیین می کند.

چوب خام مبل

تشکیل چوب یک فرآیند بیولوژیکی پیچیده است که شامل پنج مرحله اصلی رشد است، از جمله (1) تقسیم سلولی از یک مریستم ثانویه به نام کامبیوم آوندی، (2) گسترش سلول (طول سلولی و بزرگ شدن شعاعی)، (3) رسوب دیواره سلولی ثانویه، (4) مرگ سلولی برنامه ریزی شده، و (5) چوب قلب

چوب طبیعی به معنای درختان، از جمله کنده‌ها، قلاب‌ها، یا دال‌ها، تنه‌ها، شاخه‌ها، اندام‌ها، و کنده‌ها از جمله الوار، کنده‌ها یا تخته‌ها است، به‌ویژه زمانی که برای استفاده از آن استفاده می‌شود.

اولین شواهد برای نجاری از یک مکان 1.5 میلیون ساله هومو ارکتوس به نام Peninj در تانزانیا بدست می آید.

به عنوان مثال می توان از خاکستر، راش، توس، چوب ماهون، افرا، بلوط، ساج و گردو نام برد. چوب های نرم معمولاً از درختان همیشه سبز (سوختی) (آنهایی که سوزن و مخروط دارند و آنها را در تمام طول سال نگه می دارند، که به آنها ژیمنوسپرم نیز می گویند) می آیند.

به عنوان مثال می توان به سرو، سرو، صنوبر، کاج، صنوبر و چوب سرخ اشاره کرد.

خواص مکانیکی چوب شامل استحکام در کشش و فشار (که در جهات محوری و عرضی اندازه گیری می شود)، برش، برش، سختی، خمش استاتیک و ضربه (خمش ضربه ای و چقرمگی) است.