چند ترکیب جیوه قرمز

شرکت آراد برندینگ چندین ترکیب رایج جیوه در واقع قرمز هستند، مانند سولفید جیوه (که رنگدانه قرمز روشن در ابتدا از آن مشتق شد)، اکسید جیوه (II) و یدید جیوه (II) و سایر ترکیبات انفجاری هستند، مانند جیوه (II) برق زدگی هیچ استفاده ای از هیچ یک از این ترکیبات در سلاح های هسته ای به طور عمومی مستند نشده است «جیوه قرمز» همچنین می‌تواند نام رمز ماده‌ای باشد که اصلاً جیوه ندارد، شاید نام دیگری برای ترکیب مرموز، اما مورد تایید باشد.

از زمانی که این ماده برای اولین بار مورد توجه رسانه ها قرار گرفت، انواع مختلفی از اقلام مختلف به عنوان نمونه های احتمالی “جیوه قرمز” مورد تجزیه و تحلیل شیمیایی قرار گرفتند، اما هیچ ماده واحدی در این موارد یافت نشد. یک نمونه از مواد رادیواکتیو توسط پلیس آلمان در ماه مه 1994 کشف و ضبط شد. این شامل ترکیب پیچیده ای از عناصر، شامل حدود 10 درصد وزنی پلوتونیوم، و بقیه شامل 61 درصد جیوه، 11 درصد آنتیموان، 6 درصد اکسیژن، 2 درصد بود. ید و 1.6 درصد گالیم.

جیوه قرمز در چه وسایلی است دلیل اینکه چرا کسی این مخلوط پیچیده از مواد شیمیایی را جمع آوری کرده است ناشناخته است به همان اندازه گیج کننده وجود تکه های شیشه و موهای قلم مو بود که نشان می داد شخصی یک بطری از این ماده را انداخته و سپس آن را در ظرف جدیدی جارو کرده است.

در مقابل، تجزیه و تحلیل گزارش شده در سال 1998 از نمونه متفاوت “جیوه قرمز” به این نتیجه رسید که این نمونه یک مخلوط غیر رادیواکتیو از جیوه عنصری، آب و یدید جیوه (II) است که یک ماده شیمیایی قرمز رنگ است.[2] به طور مشابه، تجزیه و تحلیل دیگری از نمونه ای که در زاگرب در نوامبر 2003 بازیابی شد، گزارش داد که این مورد فقط حاوی جیوه است.[12] یک فرمول که قبلاً برای جیوه قرمز ادعا شده بود Hg2Sb2O7 (پیروآنتیمونات جیوه(II)) بود، اما هیچ آنتیموانی در این نمونه 2003 شناسایی نشد.

جیوه قرمز توسط بسیاری از مفسران توصیف شده است، [چه کسی؟] و ماهیت دقیق مکانیسم کاری فرضی آن در بین آنها بسیار متفاوت است. با این حال، به طور کلی، به نظر می رسد که هیچ یک از این توضیحات از نظر علمی یا تاریخی قابل پشتیبانی نیستند.

طرز بو دادن تخمه در ماهیتابه،سلاح‌های گرما هسته‌ای مرحله‌ای سنتی از دو بخش تشکیل شده‌اند، شکافت «اولیه» و همجوشی/شکافت «ثانویه». انرژی آزاد شده توسط اولیه هنگام انفجار برای فشرده کردن (غیر مستقیم) ثانویه و شروع یک واکنش همجوشی در آن استفاده می شود. مواد منفجره معمولی برای تامین سطح تراکم مورد نیاز بسیار ضعیف تر از آن هستند.

اولیه معمولاً تا حد امکان کوچک ساخته می شود، زیرا انرژی آزاد شده توسط ثانویه بسیار بزرگتر است و بنابراین ساختن یک اولیه بزرگتر به طور کلی ناکارآمد است. محدودیت کمتری در اندازه اولیه وجود دارد که به عنوان جرم بحرانی شناخته می شود. برای پلوتونیوم درجه سلاح، این حدود 10 کیلوگرم است. این می تواند با استفاده از بازتابنده های نوترونی یا آرایش هوشمندانه مواد منفجره برای فشرده سازی هسته کاهش یابد، اما این روش ها به طور کلی به اندازه و پیچیدگی دستگاه حاصل می افزایند.

لباس بلوچی ،به دلیل نیاز به شکافت اولیه و دشواری خالص‌سازی مواد شکافت‌پذیر با درجه تسلیحات، اکثر تلاش‌های کنترل تسلیحات برای محدود کردن تکثیر هسته‌ای به کشف و کنترل مواد شکافت‌پذیر و تجهیزات مورد نیاز برای به دست آوردن آن متکی است

  • منابع:
    1. Red mercury
  • تبلیغات: 
  1. برای سلامتی بدن خود حتما فلفل سیاه مصرف کنید
  2. تاثیر ماسک به بهبود اقتصاد
  3. نرخ های پر کردن کامیون بهینه شده است
  4. ترفند های تضمینی برای رسیدن به موفقیت