لوله ازمایش بنفش

لوله ازمایش بنفش به گونه‌ای طراحی شده است که تمام ویژگی‌های ایده‌آل برای حوزه علمی را داشته باشد.

با تمرکز بر استفاده از آن برای ایجاد واکنش‌های شیمیایی، تغییرات شدید دما به دلیل آگاهی از تغییرات موادی که با آن آزمایش می‌شود، یا حمل و نقل و دستکاری مواد. مضر است یا باید عاری از میکروب و تماس انسانی باقی بماند.

در نگاه اول می‌توانیم ببینیم که این لوله‌ای است با یک دهانه، در بالا و پایه‌ای گرد، شبیه به حرف U، که معمولاً 10 یا 20 میلی‌متر عرض دارد و طول آن بین 45 سانتی متر و 15 سانتی متر.

این ویژگی ها به کاهش انتشار بخاراتی که ممکن است در واکنش های شیمیایی، افزایش دما یا تبخیر مواد وجود داشته باشد، کمک می کند.

لوله ازمایش بنفش

به نوبه خود، دهانه لوله یک جرقه خفیف ایجاد می کند که وظیفه آن تسهیل انتقال مواد مایع بدون ریختن ناخواسته است.

لوله آزمایش که محفظه ای است که برای واکنش های شیمیایی استفاده می شود، باید از ماده ای ساخته شود که از این نوع کارها پشتیبانی کند که دارای مواد شیمیایی ساینده است و به نوبه خود در برابر انبساط مقاوم باشد.

زیرا می تواند توسط مواد شیمیایی تا دمای بالا گرم شود.

به این دلایل، ماده اصلی که لوله های آزمایش با آن تولید می شوند، شیشه بوروسیلیکات است که تمام الزامات ذکر شده را برآورده می کند. از طرف دیگر، ما می‌توانیم لوله‌های آزمایش پلاستیکی مانند قمقمه پلاستیکی را نیز پیدا کنیم، اما اینها مضرات یکبار مصرف بودن را دارند.

طراحی آن ابزاری ایده آل برای دانشمندان و معلمان تصور می شد، جمع و جور و کار با آن آسان است که به انجام آزمایشات کمک می کند و با توجه به مقاومت مواد آن می توان مطمئن بود که استفاده از آن آسان و سودآور خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *