رب گوجه پیک

رب گوجه پیک کاهش دهنده گوجه فرنگی است که تمام دانه ها و پوست آن صاف شده است.

ساعت های طولانی پخت گوجه فرنگی رب را با کاهش رطوبت اضافی غلیظ می کند. رب گوجه فرنگی که در لوله یا قوطی موجود است، طعم گوجه فرنگی غلیظی دارد.

رب گوجه فرنگی منبعی از چندین ماده مغذی است و همچنین حاوی ترکیباتی است که به طور گسترده در گوجه فرنگی خام در دسترس نیست و آن را به یک افزودنی سالم در دستور العمل ها تبدیل می کند.

در 1- قاشق غذاخوری یک وعده رب گوجه فرنگی تنها 13 کالری دارد و چربی ندارد، به این معنی که احتمالاً به افزایش وزن کمک نمی کند. همچنین 244 واحد بین المللی ویتامین A را فراهم می کند که برای سلامت بینایی، تولید مثل و رشد جنین مهم است.

اگرچه رب گوجه فرنگی به اندازه گوجه فرنگی تازه غنی از ویتامین C نیست، اما 3.5 میلی گرم از این آنتی اکسیدان را تامین می کند که ایمنی و ترمیم بافت ها را بهبود می بخشد.

همچنین منبع ویتامین K و چندین ویتامین B است. رب گوجه فرنگی در هر قاشق غذاخوری نیز حاوی 0.5 میلی گرم آهن است که به عملکرد صحیح گلبول های قرمز کمک می کند.

رب گوجه پیک

رب گوجه فرنگی 162 میلی گرم پتاسیم در هر قاشق غذاخوری برای کمک به بدن شما در تنظیم ذخایر مایعات و مواد معدنی دارد.

فرآیند ساخت رب گوجه فرنگی باعث می شود برخی از آنتی اکسیدان های موجود در گوجه فرنگی در دسترس زیستی بیشتری داشته باشند.

آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که رادیکال های آزاد در بدن مرتبط با بیماری و پیری را از بین می برند.

مطالعه‌ای که در مه 2002 در مجله کشاورزی و شیمی مواد غذایی منتشر شد، نشان داد که فرآیند تولید گرم کردن گوجه‌فرنگی، کل فعالیت آنتی‌اکسیدانی گوجه‌فرنگی، به ویژه لیکوپن را افزایش می‌دهد.

مصرف زیاد محصولات گوجه فرنگی حاوی لیکوپن با کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات مرتبط است.
تولیدکنندگان از رب گوجه فرنگی به عنوان پایه برخی از آب میوه ها و سس گوجه فرنگی استفاده می کنند.

برای تشدید طعم و ایجاد بافت غلیظ می توانید رب گوجه فرنگی را به مارینارا یا سس گوشت برای پاستا اضافه کنید. رب گوجه فرنگی نیز یکی از مواد تشکیل دهنده بسیاری از دستور العمل های فلفل قرمز و گوشت گاو است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *