سیب درختی به روز

سیب یکی از کامل ترین و سالم ترین میوه هایی است که به دلیل محتوای کربوهیدرات، فیبر، ویتامین ها و پتاسیم شناخته شده است که برای همه سنین بسیار توصیه می شود. یک قصیده انگلیسی می گوید: “یک سیب در روز پزشک را از دور نگه می دارد”.

سیب درختی به روز به دلیل ترکیبات غذایی خود فواید زیادی برای سلامتی دارد.

سیب میوه درخت سیب (Pyrus malus L.)، درختی از خانواده Rosaceae است که میوه های دیگری مانند هلو، زردآلو، آلو و گیلاس نیز به آن تعلق دارند که به چند نمونه اشاره می کنیم.

اگرچه منشاء دقیق سیب ناشناخته است، اما اعتقاد بر این است که از تلاقی گونه های مختلف درختان سیب خرچنگ اروپایی و آسیایی می آید.

آنچه می توان مطمئن بود این است که انسان از زمان های قدیم پرورش درخت سیب را آموخته و در حال حاضر یکی از گسترده ترین درختان میوه در سراسر جهان است.

در قرن شانزدهم به دست فاتحان اسپانیایی به قاره جدید رسید، جایی که کشت آن به زودی گسترش یافت و یک قرن بعد، از آمریکای لاتین، درخت سیب به آمریکای شمالی و بعدها به شمال آفریقا و استرالیا رسید.

سیب درختی به روز

در کشور ما تصور می شود که سیب توسط رومی ها و اعراب معرفی شده است. امروزه اسپانیا به عنوان یکی از تولیدکنندگان اصلی سیب در سراسر جهان ثبت شده است.

بیش از هزاران گونه سیب در سراسر جهان وجود دارد. سیب در همه رنگ ها و برای همه سلیقه ها وجود دارد: قرمز، زرد، سبز، ترد، شیرین، معطر، ترش… برخی از انواع شناخته شده در بازارهای اسپانیا عبارتند از:

طلایی خوشمزه: انواع آمریکایی به طور گسترده در سراسر جهان کشت می شود. این یک سیب با اندازه متوسط ​​تا بزرگ است.

پوست آن به رنگ زرد طلایی، گاهی با نواحی صورتی، با نقاط سیاه کوچک به نام عدسی است که تنفس میوه را تسهیل می کند. تفاله آن آبدار، ریز، شیرین، معطر و کمی اسیدی است.

خام یا برای شیرینی خوشمزه است. بسته به درجه بلوغ آن ترد یا اسیدی یا برعکس گوشت شیرین و نرم است. از شهریور تا پایان مرداد سال بعد در بازار یافت می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *